Dostępność - czym jest i komu służy? Podstawy, standardy, regulacje.

Dostępność - czym jest i komu służy? Podstawy, standardy, regulacje.

Opis szkolenia

Szkolenie zawiera zagadnienia z podstaw dotyczących dostępności usług dla osób ze szczególnymi potrzebami i zawiera takie tematy jak: kim są osoby ze szczególnymi potrzebami i jak funkcjonują, komu służy dostępność, jakie są standardy dostępności wynikające z prawa unijnego, co mówią przepisy prawa polskiego w tym obszarze, język równościowy. Podczas szkolenia będą również poruszane kwestie zamówień publicznych i przygotowywania ofert odpowiadających standardom dostępności oraz kwestie dostępnych wydarzeń.

Grupa docelowa

Szkolenie adresowane jest do przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć grupę docelową odbiorców swoich usług o osoby ze szczególnymi potrzebami, chcą startować w przetargach a coraz częściej spotykają się z wymogami zapewnienia standardów dostępności, pierwszy raz spotykają się z tym zagadnieniem i chcą zgłębić wiedzę, chcą wyprzedzić konkurencję i zacząć oferować usługi z myślą o różnych osobach i ich potrzebach.

Korzyści ze szkolenia

W obszarze wiedzy:

  • zdobędzie wiedzę  w zakresie zapewniania dostępności wynikających z przepisów prawa krajowego i międzynarodowego,
  • pozna charakterystykę funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami, osób starszych oraz osób z czasowymi ograniczeniami sprawności,
  • pozna zasady organizowania dostępnego wydarzenia / dostępnej konferencji.

 

W obszarze umiejętności uczestnik potrafi:

  • zidentyfikować różne potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami,
  • efektywnie komunikować się z osobami ze szczególnymi potrzebami,
  • stosować zasady savoir-vivre’u w kontaktach z osobami ze szczególnymi potrzebami,
  • przygotowywać oferty w zamówieniach publicznych zgodnie ze standardami zapewnienia dostępności,
  • zaplanować i zorganizować dostępne wydarzenie

Program szkolenia

Dzień 1:

  1. Wprowadzenie do szkolenia- zasady współpracy w grupie podczas szkolenia
  2. Określenie katalogu klientów ze szczególnymi potrzebami. Identyfikacja potrzeb różnych grup odbiorców usług.
  3. Definicje niepełnosprawności. Medyczny i społeczny model postrzegania osób z niepełnosprawnością.
  4. Podstawowe regulacje prawne dotyczące dostępności.
  5. Minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  6. Rodzaje niepełnosprawności
  7. Wpływ potrzeb wynikających z niepełnosprawności i efekt ich interakcji z otoczeniem
  8. Stereotypy i język równościowy.

 

Dzień 2:

  1. Obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami. Bariery doświadczane przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Standardy obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami.
  2. Zasady kontaktu i savoir-vivre’u w kontakcie z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności
  3. Zamówienia publiczne a zasady zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
  4. Zaplanowanie wydarzenia zgodnie z zasadami dostępności. Organizacja wydarzeń bez barier
  5. Dobre praktyki – przykłady zapewnienia dostępności podczas wydarzeń publicznych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  6. Podsumowanie szkolenia.

Informacje podstawowe

Co dostajesz w standardzie?