Dostępność informacyjno-komunikacyjna. Obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami

Dostępność informacyjno-komunikacyjna. Obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami

Opis szkolenia

Szkolenie adresowane jest do przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć grupę docelową odbiorców swoich usług o osoby ze szczególnymi potrzebami, chcą startować w przetargach a coraz częściej spotykają się z wymogami zapewnienia standardów dostępności, pierwszy raz spotykają się z tym zagadnieniem i chcą zgłębić wiedzę, chcą wyprzedzić konkurencję i zacząć oferować usługi z myślą o różnych osobach i ich potrzebach.

Korzyści ze szkolenia

W obszarze wiedzy:

  • pozna charakterystykę funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami, osób starszych oraz osób z czasowymi ograniczeniami sprawności,
  • zdobędzie wiedzę w zakresie najważniejszych zasad związanych z dostępnością informacyjno-komunikacyjną,

 

W obszarze umiejętności, uczestnik potrafi:

  • tworzyć poprawne napisy rozszerzone i audiodeskrypcję,
  • tworzyć teksty łatwe do czytania i zrozumienia (ETR),
  • Poprawnie komunikować się z osobami z niepełnosprawnościami

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
  2. Określenie katalogu klientów ze szczególnymi potrzebami. Identyfikacja potrzeb różnych grup odbiorców usług publicznych.
  3. Obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami. Bariery doświadczane przez osoby ze szczególnymi potrzebami
  4. Standardy obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami
  5. Zasady kontaktu i savoir-vivre’u w kontakcie z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności
  6. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
  7. Dobre praktyki w zapewnianiu dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
  8. Tekst łatwy do czytania i zrozumienia (easy-to-read – ETR)
  9. Podsumowanie szkolenia

Informacje podstawowe

Co dostajesz w standardzie?