Kierowanie zespołem IT

Kierowanie zespołem IT

Opis szkolenia

Szkolenie zostało stworzone z myślą o rozwijaniu umiejętności przywódczych liderów działów informatycznych. Skupia się ono na kluczowych aspektach zarządzania zespołem IT, uwzględniając specyficzne wyzwania, jakie stawia przed liderami to dynamiczne i rozwijające się środowisko. Zarządzanie zespołami, które funkcjonują w obszarze nowoczesnych technologii wymaga wysokiej elastyczności, dopasowywania się do współpracowników oraz zastosowania innych motywatorów niż w zespołach innych branż.

Korzyści ze szkolenia

Program szkolenia

Dzień 1: Rozwój umiejętności przywódczych. Zarządzanie w świecie IT.

  • Wprowadzenie do roli lidera w dziale IT
    • Definicja roli lidera w środowisku informatycznym
    • Wyzwania specyficzne dla zarządzania zespołem IT
    • Budowanie zespołu  – fazy, rola lidera, integracja.
  • Komunikacja i budowanie relacji w zespole 
    • Skuteczna komunikacja w środowisku technicznym
    • Rozumienie specyfiki pracy programistów i inżynierów
    • Modele i składowe komunikacji. Bariery komunikacyjne
    • Poziomy słuchania
  • Rozwijanie umiejętności interpersonalnych
    • Zarządzanie konfliktami w zespole IT
    • Motywowanie pracowników technicznych
  • Mentoring i coaching w roli Team Leadera IT: jak wspierać rozwój zespołu?
    • Rola mentoringu i coachingu w kontekście kierowania zespołem IT
    • Praktyczne techniki wspierające rozwój zawodowy członków zespołu
  • Przywództwo transformacyjne 
    • Kreowanie wizji i wartości w zespole IT
    • Inspirujące przywództwo jako kluczowy czynnik sukcesu
    • Motywowanie zespołu – motywatory, feedback, rozmowy oceniające, trudne rozmowy kierownicze, egzekwowanie powierzonych zadań. 

 

Dzień 2: Skuteczne zarządzanie zespołem projektowym – komunikacja,  praca zespołowa i budowanie autorytetu własnego

  • Zarządzanie cyklem życia projektu. Zagadnienie powtarzające w kontekście komunikacji zespołowej
    • Definicja celów projektu 
    • Cykl życia
    • Matryca interesariuszy i struktura osobowa
    • Planowanie i harmonogramowanie projektu – podstawy
  • Spotkania w projekcie 
    • Rola i cel spotkań
    • Typy spotkań projektowych 
    • Struktura spotkania oczami kierownika – odpowiedni dobór czasu ludzi i miejsca
    • Spotkanie otwierające projekt z zespołem a spotkanie otwierające projekt z klientem
    • Struktura spotkania
    • Koniecznie spotkania
    • Prowadzenie spotkań on-line. Narzędzia i techniki
  • Zarządzanie zespołem projektowym
    • Tworzenie efektywnego zespołu projektowego 
    • Rozwijanie umiejętności pracy zespołowe
    • Definiowanie ról i obowiązków – dobieranie członków względem umiejętności i predyspozycji 
    • Planowanie zasobów, monitorowanie postępów
    • Rozwiązywanie konfliktów
    • Budowanie zespołu
  • Zarządzanie zmianą w projektach 
    • Skuteczne wdrażanie zmian w zespole i projekcie 
    • Monitorowanie postępów i dostosowywanie strategii
  • Wywieranie wpływu i autorytet kierowniczy
    • Wizerunek autorytetu
    • Jakie umiejętności należy posiadać aby być odbieranym jako autorytet?
    • Autorytet lidera zespołu – budowanie, wystąpienia, argumentowanie. Ćwiczenia symulacyjne

Informacje podstawowe

Co dostajesz w standardzie?