Modelowanie i programowanie w języku C#

Modelowanie i programowanie w języku C#

Opis szkolenia

Trzydniowe szkolenie „Modelowanie i programowanie w języku C#” jest skierowane do firm, które chcą podnieść kompetencje swoich zespołów programistycznych. Program łączy teorię z intensywnymi warsztatami praktycznymi, pokrywając od podstaw programowania w C#, przez zaawansowane programowanie obiektowe, po wzorce projektowe i nowoczesne rozwiązania. Szkolenie zapewnia głębokie zrozumienie języka C#, dobrych praktyk programowania, asynchroniczności oraz testowania jednostkowego, kończąc projektem, który integruje wszystkie zdobyte umiejętności. Jest to idealna okazja, by zespoły mogły nie tylko nauczyć się nowych technik, ale także nauczyć się, jak efektywnie wdrażać najlepsze praktyki i wzorce projektowe w swoich projektach.

Warunki wstępne dla uczestników:

  1. Podstawowa znajomość programowania: zrozumienie podstawowych koncepcji takich jak zmienne, pętle, warunki.
  2. Znajomość innego języka programowania będzie dodatkowym atutem, ale nie jest wymagana.
  3. Zrozumienie podstawowych koncepcji programowania obiektowego (klasy, obiekty) jest mile widziane.

Program szkolenia

Dzień 1: Podstawy C# i Programowanie Obiektowe

  • Szczegółowe wprowadzenie do środowiska .NET i Visual Studio.
  • Praca z typami danych, konwersje i operatory.
  • Eksploracja struktur kontrolnych z praktycznymi przykładami.
  • Budowanie podstaw programowania obiektowego: kapsułkowanie, dziedziczenie, i polimorfizm z zastosowaniami.
  • Ćwiczenia: Projektowanie klas, implementacja dziedziczenia i polimorfizmu.

Dzień 2: Zaawansowane Programowanie Obiektowe i LINQ

  • Znaczenie i zastosowanie interfejsów oraz klas abstrakcyjnych.
  • Przegląd dobrych praktyk w programowaniu: SOLID, DRY, KISS z przykładami.
  • Zaawansowane zastosowania LINQ w przetwarzaniu danych.
  • Obsługa wyjątków: strategie, najlepsze praktyki.
  • Ćwiczenia: Refaktoryzacja kodu z wykorzystaniem dobrych praktyk, zastosowanie LINQ w praktycznych scenariuszach.

Dzień 3: Wzorce Projektowe, Asynchroniczność i Testowanie

  • Dogłębna analiza wybranych wzorców projektowych: Factory, Observer, Decorator, i ich implementacja.
  • Programowanie asynchroniczne z async/await: praktyczne zastosowania, pułapki i najlepsze praktyki.
  • Wprowadzenie do testowania jednostkowego i TDD: narzędzia, strategie, korzyści.
  • Ćwiczenia: Implementacja wzorców projektowych, tworzenie asynchronicznych aplikacji, podstawy testowania jednostkowego.

Informacje podstawowe

Co dostajesz w standardzie?