O krok przed stresem, czyli jak być spokojnym i pewnym siebie?

O krok przed stresem, czyli jak być spokojnym i pewnym siebie?

Opis szkolenia

Umiejętność radzenia sobie ze stresem i pewność siebie to jedne z kluczowych kompetencji w środowisku biznesowym. Rozumiejąc potrzebę rozwijania tych cech stworzyliśmy szkolenie, które stawia na praktykę i realne budowanie tych umiejętności.

W trakcie tego warsztatu pracownicy zdobędą praktyczne narzędzia do skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami zawodowymi, jednocześnie utrzymując spokój i pewność siebie.

Rozwijając świadomość psychologii stresu szkolenie pozwoli uczestnikom skutecznie identyfikować i zarządzać źródłami stresu w miejscu pracy. Praktyczne ćwiczenia dostosowane do rzeczywistości biznesowej umożliwią budowanie odporności psychicznej, co przekłada się na lepszą wydajność i zadowolenie z pracy.
My nie mówimy, jak radzić sobie ze stresem i budować pewność siebie. My realnie rozwijamy te kompetencje.

Grupa docelowa

Managerowie średniego i wyższego szczebla

Osoby na stanowiskach kierowniczych, menedżerskich oraz liderzy zespołów, którzy chcą doskonalić umiejętności zarządzania stresem dla poprawy efektywności zarządzania, budowy zdrowego środowiska pracy i redukcji stresu w zespole.

Działy HR i Human Capital

Specjaliści ds. zasobów ludzkich oraz pracownicy zajmujący się programami zdrowotnymi w firmie, którzy chcą wdrożyć strategie i praktyki mające na celu promowanie zdrowia psychicznego w miejscu pracy.

Zespoły pracownicze

Pracownicy i całe zespoły na różnych szczeblach organizacyjnych, którzy doświadczają presji i chcą efektywnie radzić sobie ze stresem, aby zachować wysoką produktywność, motywację oraz zdolność do współpracy.

Firmy dążące do zrównoważonego rozwoju

Organizacje, które zdają sobie sprawę z wpływu stresu na wyniki pracowników oraz chcą tworzyć środowisko pracy sprzyjające równowadze między życiem zawodowym a osobistym.

Firmy z wysokim poziomem stresu

Przedsiębiorstwa branż charakteryzujących się dużym stresem zawodowym, takimi jak branża finansowa, technologiczna czy działy obsługi klienta, które szukają skutecznych strategii radzenia sobie ze stresem w intensywnym środowisku pracy.

Korzyści ze szkolenia

Program szkolenia

Czym jest stres

  • eustres i dystres
  • co decyduje, czy doświadczamy stresu czy mobilizacji
  • kolor osobowości, a odbiór stresu

Organizacja pracy i stres z tym związany

  • czy osobowość szefa ma znaczenie i jak ją rozpoznać
  • jak klasyfikować polecenia i zacząć od tych najważniejszych
  • jaka komunikacja z szefem będzie najskuteczniejsza

Jak radzić sobie ze stresem i presją?

  • metoda ZZP
  • czy próby unikania stresu rzeczywiście go obniżają
  • jak umieć się stresować

Asertywność i komunikacja

  • bariery komunikacji
  • obiega informacji w dużej firmie – co pomaga, a co przeszkadza
  • organizacja spotkań, umawianie wizyt itp. – czyli jak współpracować z innymi

Wstęp do asertywności

  • fakty i mity o asertywności
  • co nam przeszkadza w zachowaniu asertywnym i jak tego unikać
  • trening asertywności

Pewność siebie

  • czy naprawdę jej potrzebujemy
  • co wpływa na naszą pewność siebie
  • pewność siebie jako stan i cecha

Pewność siebie w pracy:

  • sprawy bieżące – jak pracować, aby się nie nawarstwiały
  • jak być samodzielną/nym w organizacji
  • co robić, kiedy zdarzają się wpadki i błędy

Czym jest a czym nie jest asertywność

  • kiedy warto zachować się asertywnie
  • dwie strony asertywności
  • komunikat asertywny

Manipulacja

  • jak ją rozpoznać i co, kiedy manipulantem jest szef
  • samoobrona w przypadku manipulacji
  • zachowania, które przekraczają nasze granice

Szantaż emocjonalny

  • z jakiego powodu szantażysta szantażuje
  • co robić, aby nie wpaść w pułapkę szantażu
  • sygnały ostrzegawcze i gaslightning

Praktyka pewności siebie, asertywności i mądrego stresowania się

  • co buduje naszą pewność siebie i co możemy robić samemu
  • mentalna kotwica spokoju i asertywności
  • mentalne lifehacki

Informacje podstawowe

Co dostajesz w standardzie?