Trening dla trenerów - warsztaty dla trenerów wewnętrznych

Trening dla trenerów - warsztaty dla trenerów wewnętrznych

Opis szkolenia

Zapraszamy Państwa firmę do skorzystania z naszego kompleksowego szkolenia „Trening dla Trenerów”, które zostało zaprojektowane w celu doskonalenia umiejętności prowadzenia szkoleń przez pracowników. Nasze szkolenie skupia się na kluczowych aspektach trenerskich, takich jak planowanie i projektowanie szkoleń, techniczne przygotowanie sali oraz materiałów szkoleniowych, a także budowanie autorytetu i zarządzanie trudnymi sytuacjami podczas szkolenia. Dzięki naszym modułom tematycznym, uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego prowadzenia zarówno wykładów, jak i warsztatów, a także do radzenia sobie z różnymi wyzwaniami nauczania. Dodatkowo, nasze szkolenie obejmuje unikalny warsztat, w którym każdy trener będzie miał okazję przeprowadzić własne wystąpienie, które zostanie nagrane i poddane analizie, co pozwoli na spersonalizowane wskazówki dotyczące rozwoju umiejętności

 

Korzyści ze szkolenia

 

  • Poprawa umiejętności trenerskich dla skuteczniejszego przekazu wiedzy.
  • Budowanie autorytetu trenerskiego dla większego wpływu na uczestników szkoleń.
  • Indywidualne wsparcie rozwoju poprzez analizę i wskazówki dotyczące wystąpień.
  • Zwiększenie motywacji pracowników poprzez inwestycję w ich rozwój zawodowy.
  • Efektywniejsze szkolenia prowadzące do szybszego osiągania celów biznesowych.

Program szkolenia

Moduł 1: Planowanie i projektowanie szkoleń

  • Wprowadzenie do metody Human Performance Improvement (HPI)
  • Rola trenera w procesie szkoleniowym
  • Cykl Kolba: Zrozumienie, Przygotowanie, Wdrażanie, Ocena
  • Zarządzanie czasem szkoleniowym
  • Normy etyczne w pracy trenerskiej
  • Cztery etapy uczenia się według modelu Tuckmana
  • Facylitacja jako narzędzie wspomagające procesy grupowe

Moduł 2: Techniczne aspekty przygotowania szkolenia

  • Organizacja sali szkoleniowej
  • Niezbędny sprzęt i materiały szkoleniowe

Moduł 3: Błędy trenerskie i obszary odpowiedzialności

  • Identyfikacja i unikanie powszechnych błędów trenerskich
  • Odpowiedzialność trenera za przebieg szkolenia i efektywność przekazu

Moduł 4: Przygotowywanie materiałów szkoleniowych

  • Aspekty merytoryczne, wizualne i funkcjonalne materiałów
  • Optymalny podział czasowy materiału

Moduł 5: Badanie potrzeb uczestników szkoleń na sali szkoleniowej

  • Techniki badawcze stosowane na sali szkoleniowej
  • Interpretacja wyników i ich implikacje dla projektu szkolenia

 

Dzień 2:

Moduł 6: Umiejętności trenerskie

  • a) Mowa ciała, zarządzanie stresem, emisja głosu, zarządzanie pytaniami od słuchaczy
  • b) Prowadzenie wykładu: Techniki prezentacyjne i utrzymanie uwagi słuchaczy
  • c) Prowadzenie warsztatu: Interaktywne metody pracy grupowej
  • d) Prowadzenie case studies: Analiza przypadków i wywodzenie wniosków
  • e) Pokazy i instruktaże: Efektywne demonstracje praktyczne
  • f) Praca grupowa i indywidualna: Organizacja i moderacja działań grupowych

Moduł 7: Budowanie autorytetu trenerskiego

  • Strategie budowania zaufania i autorytetu w oczach uczestników
  • Konsekwentność, profesjonalizm i rzetelność jako filary autorytetu

Moduł 8: Zarządzanie trudnymi sytuacjami

  • Prewencja konfliktów na sali szkoleniowej
  • Charakterystyka trudnych uczestników i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Interwencje trenerskie w sytuacjach kryzysowych

Moduł 9: Warsztat indywidualnych wystąpień

  • Każdy trener będzie miał okazję poprowadzenia krótkiego wystąpienia na wybrany temat.
  • Wystąpienia będą nagrywane, a następnie analizowane pod kątem mowy ciała, sposobu prezentacji, używanych technik komunikacyjnych oraz skuteczności przekazu.
  • Po analizie każdy trener otrzyma spersonalizowaną opinię i wskazówki dotyczące doskonalenia swoich umiejętności trenerskich.

Podsumowanie i dyskusja

  • Refleksja nad zdobytą wiedzą i doświadczeniem podczas warsztatu indywidualnych wystąpień.
  • Dalsze kroki w doskonaleniu umiejętności trenerskich każdego uczestnika.
  • Otwarta dyskusja i wymiana doświadczeń na temat przebiegu warsztatu oraz wniosków płynących z analizy indywidualnych wystąpień.

Informacje podstawowe

Co dostajesz w standardzie?